OM 'STORE SKO'

FORENINGEN 'STORE SKO'

En appel til os alle om at kigge lidt

længere frem end til egen næse

I Foreningen 'STORE SKO' arbejder vi for, at flere mennesker får vænnet sig af med at 'gå i for små sko'. I ’STORE SKO’ vil vi følge med i den aktuelle debat og udvikling og vi vil ytre os ved passende og upassende lejligheder. Det kan f.eks. være i politiske konflikter eller ganske almindelige hverdagsproblemstillinger mennesker imellem.

For os at se skyldes en stor del af verdens små og store problemer og konflikter, at alt for mange mennesker ”går i alt for små sko”. Ser vi på vores eget liv må vi da også tilstå, at der har været flere situationer, hvor vi selv havde ønsket, at vi havde haft større sko på.

Derfor skiftede vi i 2013 foreningen ’STORE SKO’.

Foreningens ledelse tegner sig som følgende:

Johannes-Sejr Nielsen, formand

Leif Jürgensen, næstformand og kasserer

Daniel Vedsted, pressechef

Ledelsen kendes også under navnet 'Triumviratet'.

I Foreningen 'STORE SKO' har vi endvidere fastsat en række fokusområder.

De lyder som følgende:

Foreningen vil i første omgang forsøge at være brobygger mellem generationer, da vi mener, at stor afstand og splittelse mellem generationer er noget af det mest ødelæggende for vort land. Måske bør vi forsøge at få ældre til at fungere som besøgsvenner for ensomme unge.

Foreningens egen bestyrelse ser sig selv som et godt eksempel herpå, da vi er af forskellig alder med næsten 40 år til forskel mellem yngste og ældste medlem. Til første stormøde vil vi samle mennesker i alle aldre med et højest 5 min. oplæg fra 4 generationer: under 20, mellem 20-40, 40-60 og over 60. Måske kan vi en dag også stifte ’De Forenede Generationer’.

Hvert år på stormødet vælger de fremmødte medlemmer, hvem der skal have årets ’små sko’-pris og årets ’STORE SKO’-pris.